Prima pagină > Politica > România 2012. Democraţie originală

România 2012. Democraţie originală


Mă văd nevoit să scriu câteva rânduri despre situaţia politică din ţară. Nu sunt deloc încântat de suspendarea preşedintelui Băsescu, motivele aduse de USL sunt politice, nu de natură constituţională. Deşi Băsescu, e drept, a întins limitele stupidei Constituţii româneşti mai ceva decât Wilhelm Tell arcul. USL avea Guvernul şi majoritatea în Parlament, aşa că putea să facă tot ce dorea. S-ar putea să îi coste graba Suspendării. De când sunt la guvernare nu au luat nici o măsură eficientă pentru mediul economic, sau aproape niciuna. Pe de altă parte, mă uit dincolo şi  ce văd: Videanu mă cheamă în stradă să apărăm democraţia şi statul de drept! Voi vedeţi vreo diferenţă între Anastase şi Zgonea (parcă aşa îl cheamă); între Blaga şi Antonescu? Io nu!  Băsescu imi spune că ceea ce se întâmplă acum se poate compara doar cu venirea minerilor în Bucureştii anului ’90! Mă întreb dacă nu cumva pentru unul democraţia se numără în tone de marmură vândute, iar pentru altul pierderea funcţiei echivalează cu venirea minerilor pentru reala democraţie? Nu pot decât să deplâng încă o data lipsa ţărăniştilor de pe prima scenă a ţării, iar Băsescu are un mic merit în asta. Din 2002 până astăzi, România a pierdut 2,4 milioane locuitori, în schimb datoria publică a crescut de la 10 miliarde la 50 miliarde euro. Aţi văzut ţărăniştii la putere în acest timp? Dar mai grav: aţi văzut ceva făcut cu banii ăştia? Autostrăzi, căi ferate, canale, sateliţi în spaţiu, pensii pentru cei care cu adevărat au nevoie etc?

Nu pot îndemna pe nimeni cum să voteze, ultima oară am votat pentru Antonescu dar în turul doi nu m-am prezentat, Geoană sau Băsescu mi-era şi-mi este totuna. Voiam ca Băsescu să piardă prin vot la alegerile directe, nu prin suspendare, aşa că nu cred că mă voi prezenta la vot!

Dumnezeu să binecuvânteze România!

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

