Prima pagină > Agricultură, Vie si vin > La suretit. 2012

La suretit. 2012


        O altă toamnă, un alt octombrie, un alt sureti. Care vine după cel mai secetos an din câte îmi amintesc eu la Valcău şi nu numai. Multe boabe de struguri erau stafidite, dar erau acre nu dulci. Multă lume credea că din cauza secetei din acest an strugurii vor fi mai dulci,deci vinul mai bun, chiar dacă mai puţin.

La sureti

La sureti

Probabil aşa a şi fost în alte locuri din România sau aiurea, nu şi în cazul nostru. Dacă anul trecut am avut 20,5% concentraţie de zahăr, anul acesta abia am ajuns la 20,1%. Iar „îndrumătorul” nostru a ajuns la 20,9%  faţă de 22% de anul trecut, vezi aici. Deşi via lui a beneficiat de mai multă grijă şi o expunere la soare mult mai bună. Busuiocul a fost musai să-l împarţim într-o bună măsură cu viespii (cred că n-ar fi o idee rea să fie cules şi prelucrat separat, ceva mai devreme decât celelalte soiuri). O altă parte din struguri i-am „împărţit” cu căprioarele, deşi am aflat că şi unele căprioare în două picioare au trecut pe-acolo, ba chiar şi nişte mioare… Deh, mai avem mult de lucru cu mentalitatea românilor…

Înainte…

Royala a juns la maturitate, ca şi anul trecut de altfel, lucru care nu se întâmplă decât în anii foarte calzi sau cu toamne târzii.

…şi după.

Nici în acest an n-am prins prima brumă, care ar fi fost de folos, deşi am amânat cât mai mult suretiul. Schimbările climatice se fac tot mai mult simţite. Una peste alta a fost un an bun, dacă vremea ar fi „ţinut” cu noi am fi avut mai mult vin ca anul trecut, aşa suntem cam la acelaşi nivel.

O vreme superbă, o toamnă frumoasă, o vorbă bună, un pahar de vin, Valcău.

P.S.: Ridicăm un pahar în sănătatea lui Alexandru David, de curând venit printre noi. 

Categorii:Agricultură, Vie si vin Etichete:,
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

