Prima pagină > Agricultură, Foto, Social, Vie si vin > Curs de degustător ONAV, am ajuns la lecţia a şaptea

Curs de degustător ONAV, am ajuns la lecţia a şaptea


Săptămâna trecută am fost oaspeţii aziendei agricole  „Le Mandolare” din Brognoligo di Monteforte (VR), care a găzduit o lecţie a cursului de degustător ONAV Verona de care am pomenit în articolul precedent. Cu alte cuvinte am fost în inima zonei Soave, „nella culla del Soave”, în leagănul ei, după cum se prezintă ei înşişi pe site-ul lor http://www.cantinalemandolare.com . Enologul Paolo Grigolli, ex mister Amarone al renumitei case de vinuri Bertani ne-a vorbit despre fermentarea alcoolică şi despre multe alte aspecte cu şi despre vin. Am avut ocazia de a testa ciudat-curioasele-frumos-interesantele pahare şi decantoare create de Gigi Stecca, care îţi permit să bei câteva pahare în plus fără să ai probleme cu alcooltestul. Eu am probat doar paharele nu şi alcooltestul. Vă las vouă plăcerea. Apoi a urmat degustarea de vinuri produse de „Le Mandolare”, brut, Soave, Soave Classico şi Recioto di Soave. Soave veritabil, abia atunci am înţeles de ce ne-am căţărat pe dealurile veroneze până aici. Mai jos câteva fotografii:

Săptămâna asta a nins, mai precis a nins luni 11/02/13 la Verona, iar asta înseamnă un mic eveniment aici, se cam dă un pic traficul peste cap, no, no, nu ca la noi, dar deh, se îngreunează traficul. Aşa că s-a renunţat la lecţia de luni. O să o recuperăm, de-abia aştept.

Miercurea trecută, adică ieri la ora la care scriu aceste rânduri, a venit rândul Cantinei di Soave să găzduiască o altă întâlnire din cadrul cursului. Îndrumător teoretic enologul Paolo Menapace, preşedintele Strada del vino Soave. Trebuie să remarc cadrul deosebit pe care îl oferă cantina ca atare, personalul acesteia prezentându-ne galeriile de pivniţe oferind explicaţii la fiecare pas. Am avut plăcerea de a degusta un rose spumant, un Soave, un Ripasso şi un elegant Recioto di Soave, toate bine-nţeles produse de respectiva cantină, care a făcut din marca „Rocca Sveva” un vârf de gamă. Rocca Sveva nu este doar o marcă de vinuri, este un concept de oenoturism, oenobusiness, este „rezultatul unui proiect ambiţios, născut să concretizeze legătura dintre teritoriu şi civilizaţia sa” …”este un pol de promovare a culturii vinului”, reiese din prezentarea făcută pe site-ul propriu.  Printre altele, vorbim de 10 000 metri pătraţi de vie atent monitorizată, de 2500 metri pătraţi de galerii subterane, pe lângă cantină vorbim despre o vilă şi o grădină botanică. Ceea ce este interesant şi de reţinut pentru noi românii în acest exemplu este, cred eu, faptul că deşi această firmă prezintă o formă de organizare asociativă, în prezent sunt aproximativ 2200 asociaţi, aceştia au ales să investească în calitate, înţelegând că viitorul înseamnă inovaţie şi calitate. Puteau alege profitul imediat, sună cunoscut, nu-i aşa?

Mai jos câteva imagini din Borgo Rocca Sveva:

Ah, avis amatorilor, pozele sunt realizate de mine şi sunt apărate de drepturi de autor! Am păţit-o şi sper să repar!

  1. ionita
    30 August 2013 la 13:51

    Vinul de la cantina Le Mandolare este unul de calitate .Produs de o familie profesionista.Felicitari pentru premile castigate pina acum.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

