Prima pagină > Istorie, Politica > ”Eu cu cine votez?” ediția 2016

”Eu cu cine votez?” ediția 2016


Zilele trecute mă întreabă un apropiat care nu-și ”bate capul” cu politica: ”da ce alejeri îs amu, cu cine ar fi mai bine să votăm?”. Dau să îi spun, dar mi-o taie scurt: ”lasă că te sun io pe 11, că dacă-mi spui amu poate uit!”. E un truism să spui că posteritatea l-a întrecut pe Caragiale, în realitate nu în vreo piesă de teatru, iar dincolo de râsu-plânsu cetățeanului turmentat, ajungem din când în când în postura lui. Așadar, io cu cine votez?

Mi-ar fi plăcut să îmi pot da votul unui partid, unui candidat, care susține reducerea numărului de parlamentari, chiar fără să țină cont de mult amintitul referendum. Un partid, un candidat, care să susțină limitarea mandatelor primarilor la maxim două. Un partid care să susțină un adevărat vot uninominal (partidele să îți propună 5-10 candidați din care să alegi pe cel care te convinge, să nu fii forțat să votezi numărul 1 de pe listă). Un partid care să susțină depolitizarea reală, meritocrația. Un partid care să susțină reducerea cheltuielilor politice, inclusiv prin regionalizare.Ați auzit vreun partid să vorbească despre așa ceva în campania asta? Eu nu!

Ca și în celelalte campanii electorale se aruncă lături dintr-o parte în alta, ca și cum nu ar fi la fel de hămesiți după troacă și unii și ceilalți. Singurii care mi se par mai aproape de ceea ce ar trebui să fie alternativa la actuala clasă politică sunt nou intrații, Uniunea Salvați România, către aceștia  va merge, cel mai probabil, votul meu. Din păcate și aceștia vor suferi tocmai din cauza eventualului succes electoral de duminica viitoare: mulți oportuniști sunt deja aciuați în barca useristă. Partidele ”vechi” deja și-au trimis trepădușii, simțind că e un nou os de ros. Dar chiar și așa, tot mai bine o primenire ușoară decât nimic.

Toate astea cu speranța  că poate data viitoare PNȚCD va participa serios la alegerile parlamentare, cu candidați proprii, cu șanse reale.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

